DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PENGASIH LAGI MAHA PENYAYANG....

BLOG INI DIDIRIKAN PADA DASARNYA SEKADAR UNTUK MEMENUHI MASA LAPANG DAN JUGA BERKONGSI MINAT SERTA MAKLUMAT TENTANG KAYU-KAYU TERAS YANG BERKHASIAT DAN RAHSIA MENGENAINYA....

SELAMAT MELAYARI BLOG RAHSIA ALAM

Assalamu'alaikum...

Pendahuluan kata dan tata-cara:

Segala Info Maklumat yang dipaparkan adalah berdasarkan Petua, Pengalaman, Pengetahuan, Pemahaman dan Pengamalan yang diperturunkan melalui orang-orang yang terdahulu serta terbilang dalam tata-cara penggunaan medium Teras Kayu, Batu dan berbagai lagi mengikut nama panggilan pada ketikanya. Barangan yang dipaparkan pula, asal dan asasnya adalah dari dunia yang Nyata. Apa sahaja perkara yang bersangkutan dengan pemahaman dunia Jinn, Alam Ghaib, pantang-larang yang bukan dari Syariat Islam dan perkara-perkara yang tidak dapat diterima oleh hukum akal serta hati naluri dan juga tidak berada didalam Rangkuman Pautan Al-Quran dan Sunnah adalah ditolak sebulat-bulatnya.

Urusan Pertanyaan, Tempahan dan Pembelian

Segala Urusan Tempahan serta Pembelian boleh dibuat melalui:
Talian Hubungan terus/ SMS/Whatsapp
: Waliqudus :6019-3387074

Email
:waliqudus@yahoo.com
:waliqudus@gmail.com
Urusan Penghantaran : EMS POSLAJU (Pos Malaysia)
: Domestik dan Internasional

(Tempahan Hanya akan Diproses setelah Pembayaran dibuat oleh Pembelinya serta dimaklumkan melalui talian yang tertera)

Barangan yang telah dibeli jika terdapat kerosakkan dan tidak menepati Spesifikasi Tempahan, ianya akan diganti sepenuhnya dengan Percuma... melainkan kerosakkan yang disengajakan tidak akan dilayan sepenuhnya oleh Pengasas Blog.

Wednesday, November 28, 2012

The Dendritic Artistic Idiots of Agates...






...look at the beauty of it...and the idiot thinking about it..The Dendritic Artistic

Noah's Ark Alike...(Lightning Bolt Stone)



To old folks..it named and known as "Batu Petir"..manifested during the lightning strike..but it was an illusion thought...nothing is formed when the strike of the bolt...it just a friction of a temprature when hot and cold weather collided which resulting a high voltage pulse. It is impossible that small particle being gathered during the high voltage pulse and formed a kind of stone...by right, the lightning bolt could crush and burst objects when it touched...the lightning stone just a myth believed from story telling by the old folks..the thruth is..it was a Stoney Type of Meteorite fall long time ago in the high density jungle and due to the impact of it..most of the area became a caves and partial of the meteor scattered on top and bottom of the cave area that formed due by the impact,

The sequences of the impact and aftermath, most of the area grown a type of known species as murraya tree...below the tree roots beneath was a black stone with fusion crust and flepspar found on the stone surface...by research...known to men as Meteorite...what makes the murraya tree became so much properties in terms of medicinal benefit to its consumer?... the fact that, due to the minerals content in the stone and its surrounding property that being absorb by the roots and became a part of the natural ingredient for the cores of the tree. The forming of the Cores of the Murraya tree could fetch up to hundreds of years ....other than that..nothing...as for the lightning stone fact, it is due to myth story telling cause of (during our old-old folk time, there's no school or University)  "No Knowledge due to Education era at that time" even at that time there's No NASA, No United States, No technology, know nothing compare to now days know-how. Hence, by then, we just take it as what it is by the old folk told us to known it as "Batu Petir(Lightning Stone)" even now, we know the fact that is was a meteorite so called as lightning bolt stones...

The Beauty of Turquoise Agate Stone...


Ni macam Akid Firus...cantik kannnnn

Lapis Lazuli with Golden Pyrite


Ni batu Kuih Lapis...kenapa berlapis dan macam mana jadinya???....alamak...lupa nak tanya Tuhan la pulak???

Brazilian Mountain Stone...




Ini batu bukit...bukit mana...ada member dapat kat Brazil..kenapa pula kat Brazil....katanya...nak pegi bukit Kayangan ambil batunya tak ada...yang ada katanya hanya batu nesan ajer kat sana...kui...kui...kui...kui...

Keindahan Alam Sebelah...





Alam Sebelah maner tuh????alam sebelah dalam batu laaaa....perlu diperhalusi adab melihat kedalam alam yang sebelah mana?..alam sebelah yang dimaksudkan adalah alam yang nyata...tetapi perspektif yang semacam mana?..lihatlah alam perbatuan...alam perkayuan...alam kebinatangan..dan alam kematian...itu adalah alam sebelah yang nyata..cuma melihatnya hanya sebelah mata dimana yang sebelah lagi tu buter...yang buta itu tak nampak..dan yang celik itu nyata penglihatannya...melihat dengan sebelah mata pun ada juga..tengok pakai mikroskop...sebelah mata..tengok dan tangkap gambar pakai kamera pun pakai sebelah mata...dajjal pun ada semata ajer..cocok maternya...gerenti buter..melihatlah dengan kedua belah mata..jangan melihat semata sahaja...kabur pemahamannya pula. aqidahnya nanti jadi aper ke jadahnya jika hanya sebelah cerita...kenapa dijadi dua...yang satu hanyalah Allah...yang dua adalah manusia...kalau satu ajer manusia...tak beranak pinaklah jadinya...yang ghaib dan yang nyata beriringan jalannya..ibarat nyatanya angin dan juga apa yang disekelilingnya...sedangkan angin itu tiada nampaknya...tetapi ada rasanya...adakah rasa itu boleh diperlihatkan kepada yang merasanya?

Persona Akid



Kalau kita tengok siaran Tv cerita babylon 5 ke atau cerita Star Trek ke...tak pun kita tengok cerita sains fiksyen...ada tak rupa angkasa raya sebagaimana yang dipaparkan didalam batu akid nih??? (Klik pada paparan gambar untuk lebih jelas lagi).

Petrified Wood...Kayu jadi Batu...


Mengikut dari warnanya...ehemmm... berbagai-bagai nama yang dipanggil...masakan ianya dinamakan spesis-spesis yang dikenali pada zaman ianya hidup masa kini...bayangkan lah...kalau kayu yang nak jadi batu ni menelan masa yang lama...masakan pula waktu dan ketika hidupnya..ianya adalah spesis sebagaimana yang ada pada masa kini...aper cerita yang logiknya??..spesis apakah yang ada pada waktu sebelum ianya membatu?? kalau takat 5 ribu tahun pun belum tentu kita dapat menyatakan jenis spesisnya pada waktu itu????

Akid Bulan...



Jikalau dahulu, batu ini dinamai dengan berbagai-bagai nama sehinggakan koyak poket dan juga luruh buku akaun bank jika mahu memilikinya...ada yang mengenalinya sebagai jenis geliga yang bis menegakkan bulu roma akibat radiasi Auranya...tetapi ianya hanyalah sejenis Batu yang amat cantik dan sudah semestinya mempunyai kekerasan yang semacam batu...maklum lah...batu....huhuhu...batu ini bersaiz besar dan sesuai untuk dibuat batu loket....agak-agak kalau tak dapat naik ke bulan...pakai batu akid bulan pun jadilahhhh...tapi kalau nak beli...tunggu cukup bulan lahhh...hehehe.

Fire Agate...Raw Cut



Look closely...click on the picture...it tells tale...

Dragon Pearl Stone...Batu Mustika Naga


Spesis batu ini yang lebih dikenali sebagai Mustika Naga atau juga dikenali dengan nama Batu Cenderawasih mengikut panggilan jika ianya didalam bentuk yang asli (Bentuk Bujur Telur)...memiliki 3-4 warna mengikut biasan cahaya...salah satu dari warna dalaman jika terkena silau cahaya..warnanya keemasan...

Persona Akid



Melihat dengan teliti dibandingkan dengan melihat tanpa hati....manakah yang lebih bererti??maka..lihatlah batu ini dalam perspektif 3D.

Beauty of Agate Stone...



What is Beauty means to some people?..beauty is in the eye of the beholder..but, to some people may take it as ...beauty is in the heart of desire...which is better??The beholder or the Desire...perhaps..we just keep the picture in the folder like as what we did as...we keep the file in the folder in the computer..meaning that...we only can keep the beauty in the heart with fully lust of desire..and not for real if it is not meant for the beholder it self.....just think for your self for what it means..

Persona Akid...Akid Badar..


The beauty of agate stone..lips can tell lies...but picture would tell whole lots of story...this agate known as The Badar Agate..

Permata Pendekar Gempur....


Masih didalam Pertanyaan para sahabat yang meminatinya...cuma tak pasti nak ikat ke tak lagi??tapi...sapa cepat dia punya.

The Four Pointed Agate



The four pillars, the four corners...and what ever con-men around will traped within them self..that was only a believe towards a person that posseses the so-called mystical thought...any way, any how...it just an agate stone that manifest the believe.

Wrath of The Dragon Stone..




Most Chinese believed that what ever related to The Dragon Icon on what ever form will provide them with Luck and Prosperity to who's carried it along with them..but most of the people mainly in Malaysia known that.. the prosperity name only rise on the New Lunar Year relate to "Gong Xi Fa Chai"...the Mc Donald Prosperity Burger...unless if it is true when they used the Dragon Meat to cook the Burger...then it relate to prosperity...hehehe.