DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PENGASIH LAGI MAHA PENYAYANG....

BLOG INI DIDIRIKAN PADA DASARNYA SEKADAR UNTUK MEMENUHI MASA LAPANG DAN JUGA BERKONGSI MINAT SERTA MAKLUMAT TENTANG KAYU-KAYU TERAS YANG BERKHASIAT DAN RAHSIA MENGENAINYA....

SELAMAT MELAYARI BLOG RAHSIA ALAM

Assalamu'alaikum...

Pendahuluan kata dan tata-cara:

Segala Info Maklumat yang dipaparkan adalah berdasarkan Petua, Pengalaman, Pengetahuan, Pemahaman dan Pengamalan yang diperturunkan melalui orang-orang yang terdahulu serta terbilang dalam tata-cara penggunaan medium Teras Kayu, Batu dan berbagai lagi mengikut nama panggilan pada ketikanya. Barangan yang dipaparkan pula, asal dan asasnya adalah dari dunia yang Nyata. Apa sahaja perkara yang bersangkutan dengan pemahaman dunia Jinn, Alam Ghaib, pantang-larang yang bukan dari Syariat Islam dan perkara-perkara yang tidak dapat diterima oleh hukum akal serta hati naluri dan juga tidak berada didalam Rangkuman Pautan Al-Quran dan Sunnah adalah ditolak sebulat-bulatnya.

Urusan Pertanyaan, Tempahan dan Pembelian

Segala Urusan Tempahan serta Pembelian boleh dibuat melalui:
Talian Hubungan terus/ SMS/Whatsapp
: Waliqudus :6019-3387074

Email
:waliqudus@yahoo.com
:waliqudus@gmail.com
Urusan Penghantaran : EMS POSLAJU (Pos Malaysia)
: Domestik dan Internasional

(Tempahan Hanya akan Diproses setelah Pembayaran dibuat oleh Pembelinya serta dimaklumkan melalui talian yang tertera)

Barangan yang telah dibeli jika terdapat kerosakkan dan tidak menepati Spesifikasi Tempahan, ianya akan diganti sepenuhnya dengan Percuma... melainkan kerosakkan yang disengajakan tidak akan dilayan sepenuhnya oleh Pengasas Blog.

Saturday, October 15, 2011

Tasbih 500

Tasbih 500..Setiap satu kepala tasbih mewakili sebanyak 500 butir kayu tasbih...


Jika dililitkan pada tengkuk mau jadi bomoh tahap 1....bomoh siam la tuhh...hehehe



Bertasbih ni bukannya tertakluk kepada berapa butir kayu..bertasbih ni senantiasa..tidak dikira berapa pula kiraan hadnya...Peraturan ada batasnya..Dengan Pencipta..Tiada had langkauan....ianya seperti Kawan yang tidak meninggalkan kita walau sedetik pun...Senantiasa bersama selagi naik dan turunnya.



Tasbih 500 butir ini adalah milik seorang sahabat yang mengajarkan dirinya, Turunannya dan juga Pendampingnya agar bertasbih sentiasa, kekadang tu ada sesetengah orang yang menjadikan Biji-biji tasbih yang menarik buatannya dan ianya sekadar perhiasan..tidak kurang juga yang menjadikannya sebagai alat pendisiplin diri serta mengajarkan Hatinya terlihat..dan hatinya telah mula bertasbih walaupun hanya dengan melihat biji-biji tasbih tanpa disentuhnya...ini adalah asbab untuk mengajarkan agar diri bertasbih sentiasa dan memulakannya dengan bermain-main dijemari dimana secapainya tahap sehingga tidak memerlukan apa-apa bentuk asbab untuk bertasbih.....



Panjang tasbih ini melangkaui 5 kaki panjang..itu pun didalam lipatan..kalau bukan dalam lipatan..agaknya panjangnya dah sama dengan liang lahat kubur orang dulu-dulu..(Kubur yang dianggap orang sebagai Kubur Keramat)...kubur keramat kan panjang-panjang....apa yang ada kat dalam tu yang panjang..tah aku pun tak tahu...wallahu.