DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PENGASIH LAGI MAHA PENYAYANG....

BLOG INI DIDIRIKAN PADA DASARNYA SEKADAR UNTUK MEMENUHI MASA LAPANG DAN JUGA BERKONGSI MINAT SERTA MAKLUMAT TENTANG KAYU-KAYU TERAS YANG BERKHASIAT DAN RAHSIA MENGENAINYA....

SELAMAT MELAYARI BLOG RAHSIA ALAM

Assalamu'alaikum...

Pendahuluan kata dan tata-cara:

Segala Info Maklumat yang dipaparkan adalah berdasarkan Petua, Pengalaman, Pengetahuan, Pemahaman dan Pengamalan yang diperturunkan melalui orang-orang yang terdahulu serta terbilang dalam tata-cara penggunaan medium Teras Kayu, Batu dan berbagai lagi mengikut nama panggilan pada ketikanya. Barangan yang dipaparkan pula, asal dan asasnya adalah dari dunia yang Nyata. Apa sahaja perkara yang bersangkutan dengan pemahaman dunia Jinn, Alam Ghaib, pantang-larang yang bukan dari Syariat Islam dan perkara-perkara yang tidak dapat diterima oleh hukum akal serta hati naluri dan juga tidak berada didalam Rangkuman Pautan Al-Quran dan Sunnah adalah ditolak sebulat-bulatnya.

Urusan Pertanyaan, Tempahan dan Pembelian

Segala Urusan Tempahan serta Pembelian boleh dibuat melalui:
Talian Hubungan terus/ SMS/Whatsapp
: Waliqudus :6019-3387074

Email
:waliqudus@yahoo.com
:waliqudus@gmail.com
Urusan Penghantaran : EMS POSLAJU (Pos Malaysia)
: Domestik dan Internasional

(Tempahan Hanya akan Diproses setelah Pembayaran dibuat oleh Pembelinya serta dimaklumkan melalui talian yang tertera)

Barangan yang telah dibeli jika terdapat kerosakkan dan tidak menepati Spesifikasi Tempahan, ianya akan diganti sepenuhnya dengan Percuma... melainkan kerosakkan yang disengajakan tidak akan dilayan sepenuhnya oleh Pengasas Blog.

Thursday, August 26, 2010

Tasbih Kemuning Emas....Petrified Wood Beads..

Sebelum ini pernah pengasas blog memaparkan seutas tasbih kemuning emas jadi batu..tetapi tasbih tersebut telah ditebus oleh seorang sahabat...

Pengasas telah menghubungi seorang sahabat yang masih menyimpan seutas lagi yang sejenisnya dan menebusnya dari beliau dek kerana kepayahan mendapatkan dari jenis Teras Kemuning Emas jadi Batu dalam bentuk Tasbih...Alhamdulillah..dapat juga beb..


Tasbih Teras Kemuning Emas Jadi Batu...

Teras Kilo @ Kelor @ Gemunggal

Ni baru teras Kilo yang hitam...

Tetapi bila dilihat dari Induknya..tak la berapa hitam...Cuma Coklat Pekat nak kekehitaman...Teras ni agak ringan sedikit..tetapi tenggelam didalam Air...


Untreated Red Coral...

Inilah yang dikatakan Bahar Merah ataupun Marjan..tetapi Marjan Merah ni ada banyak jenis ada jenis yang mahal...dan ada yang murah...

Tengok camni pun orang dah tau dah ni dari jenis Karang Merah..


Dua utas gelang ni untuk dimaharkan..



Terhad kepada dua utas sahaja...

Teras Gemunggal / Teras Kelor Hitam..

Kebiasaannya ketika membelah teras-teras gemunggal yang ada dalam simpanan, ada jenis yang berwarna coklat kekuningan sedikit, tetapi kali ini ketika membelahnya..wahhhh...hitam la..

Warna Coklat kehitaman berkilat...nak membelahnya pula...mak aiii..keras nak mampos la pulak..


Hanya sebahagian yang kecil sahaja berwarna coklat...



Kalau nak pakai gergaji, alamatnya...lenguh la tangan..nak pakai mesin pemotong takde la pulak..penyudahnya..pakai kapak ngan hammer la..kasi katok....




Serpihannya juga apabila diletakkan kedalam Air...tenggelam la yeop...kalau dibuat permata cincin dan digosok elok-elok..mau berkilat ni..Alhamdulillah...dapat juga Teras yang berkualiti..

Cincin Permata Geliga Belangkas

Terdahulu paparan mengenai cincin ini tidak saya nyatakan apakah jenis permata ini...

Pemilik asalnya adalah orang lama, fadilatnya adalah pengasihan yang ampuh...Wallahu..tetapi, beliau yang pasang sampai tiga barrel ketika menggunakan Cincin ini..gamaknya dah tak larat kut..manakan tidaknya..asyik nak melekat ajer macam belangkas...itulah yang saya nampak, kemungkinan ianya secara kebetulan ajer..tetapi itulah kenyataannya..selain geliga lipan, ular, semut dan beberapa jenis geliga..Geliga Belangkas adalah salah satu jenis Geliga yang jarang diperolehi...sapa yang nak pi cari...ini pun beliau terjumpa secara kebetulan ajer...

Cincin Geliga Belangkas ini untuk dipindah milik...

Cincin Perak Permata Batu di dalam Batu

Kelihatan Batu Permata didalamnya ada batu yang lain..

Paparan sebelum ini hanyalah Batu Permata sahaja...


Kini ianya telah diikatkan pada balung Perak yang berkualiti..Cincin ini untuk dimaharkan..


Wednesday, August 25, 2010

Geliga Tedung Selar (King Kobra)..Alami..

Bahagian tepi..

Bahagian Bawah yang berlekuk..


Bahagian atas yang memiliki sisik kulitnya



Paparan keseluruhan dari bahagian bawah..Geliga ini terletak diatas kepalanya..bukan dari dalam mulut..

Batu Geliga Sotong

Batu ni jijumpai didalam seekor Sotong...saya pernah berjumpa dengan batu sebegini milik seorang sahabat..sama jer rupanya..cuma kecil atau besar ajer yang membezakannya..

Batu Geliga Sotong atau Geliga Ikan jika nak pakai guna..senang ajer..Batu Geliga perlulah direndam bersama-sama dengan umpan yang nak digunakan dan bukannya diletakkan pada joran ataupun dalam poket..tu cara dia...melainkan jika penggunaan dari jenis buluh...buluh diikatkan bersama dengan batang joran..

Tuesday, August 24, 2010

Cincin Perak Permata Batu Delima Asli..

Tengokkan Air Batu Delima ini boleh mencairkan mata peminatnya...

Cincin Perak yang tebal ini bersaiz 17 dengan ikatan kuku...Cincin ini untuk dimaharkan...cepat bro..rayer dah nak dekat ni...bila lagi nak bergaya sakan wehhh...pakaian perhiasan dijari...kalau bab mistik tu memang la ada..tapi dah banyak dah orang bercerita bab delima...

Cincin Permata Mistik Ibu Serai Untuk Dimaharkan..

Cincin yang bersaiz 17 Permata Mistik dengan ukiran Bunga apa tah....tetapi Sarung perak yang berkualiti dengan Sentuhan Tukang Cincin yang Mahir..

Cincin ini untuk Dimaharkan..


Permata Delima Burma Asli..

Permata Delima Burma ini untuk dimaharkan...

Boleh diikatkan dengan sarung Cincin Perak jika berminat dalam bentuk yang telah diikatkan..


Bahagian Belakang Permata yang agak kasar kerana dicanai sedemikian rupa..ori beb..

Permata ini boleh dirunding nilai maharnya jika berminat..

Geliga Ikan dan Geliga Siput...Untuk Dimaharkan..

Geliga Ikan dan Geliga Siput ini untuk dimaharkan...pernah dipaparkan sebelum ini...

Barangan ini adalah barangan lama...milik seorang sahabat...cuma maharnya ajer yang belum dikirakan..kalau berminat..apa salahnya..


Permata Koleksi Pertama Pengasas Blog Rahsia Alam

Inilah Permata yang pernah dipaparkan oleh Pengasas sebelum ini...ramai yang pernah melamar Permata ini....tetapi Mas Kawin pula masa tu tak cukup la plak..

Permata ini jika sesiapa yang berminat...Bida lah akan Mas Kawinnya...Kalau ok ajer...kira kasi lepas ajer la...


Permata Batu Kecubung......Untuk Dimaharkan..

Paparan Telus Cahaya...

Paparan permukaan atas..


Paparan belakang permata..



Inilah rupanya..Batu Permata Kecubung ini untuk dimaharkan..

Permata Ibu Serai Untuk dimaharkan

Permata Mistik Ibu Serai ini tinggal hanya dua butir sahaja...yang lain dah kena sapu..

Permata ini untuk dimaharkan buat kengakawan


Permata Fosil Teras@Galih Kelor

Nak dapat yang hitam betul dalam bentuk Fosil memang lah payah, tetapi Pengasas ada memiliki sedikit yang telah dititipkan ke bentuk Permata...hanya dapat lima butir ajer..

3 Butir dicanai dalam keadaan menegak manakala 2 butir lagi dalam keadaan melintang..Permata ini terhad kepada lima butir sahaja untuk dimaharkan....Sila hubungi pengasas jika berminat...


Monday, August 23, 2010

Tasbih 33 Larak Salah Buatan Tangan..Tempahan Member..

Tasbih ni tempahan sahabat..katanya nak 33 butir...

Larak Salah bila dibuat Tasbih jika belum digunakan lagi memang la cam ni..tetapi jika telah digunakan, butirnya akan menjadi licin dan berkilat...malahan, tenaga pemancar darinya juga akan lebih terasa..


Bahagian Pembahaginya adalah dari Jenis Larak Merah..



Bahagian Kepalanya pula dari Teras Larak Hitam....Tasbih dari Blog Rahsia Alam tidak lah menyamai dengan Tasbih kayu dari Blog-Blog yang lain dek kerana tasbih dari Blog Rahsia Alam dititipkan oleh sentuhan sepasang tangan pengasasnya sendiri..memang la unik dari segi pembuatan..tetapi bila nak membuatnya...fikir sendiri la..jenuh nak buat bro..tetapi, bila dikenangkan bab BerZikir kepada Allah...maka mudah ajer jadinya..Alhamdulillah..

Kayu Gaharu..

Yang ni pula adalah Kayu Gaharu...wangi jugak...tetapi gred kureng sket..

Nak jumpa macam ni...mak ai payah..tetapi yang ni bukan aku yang punya...mahal wooo...kalau nak jual pun kena ada lesen beb...kalau takde lesen...jawabnya masuk lokap kayu beb..